اخبار, اخبار علمی, رسانه

آموزش فارسی کار با مولتی متر دیجیتال

نحوه کار با مولتی متر دیجیتال

آموزش فارسی کار با مولتی متر دیجیتال، مولتی متر دیجیتال وسیله ای است که با آن پارامترهای مختلف  الکتریکی المانهای مدار  و قطعات الکترونیکی را میتوان بررسی و تست نمود.  مولتی متر دیجیتال همواره همراه مهندسان و تکنسین های برق می باشد. در این تحقیق ابتدا با مولتی متر های دیجیتال آشنا می شوید و سپس نحوه استفاده از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع مولتی متر دیجیتال

مولتی متر ها در دو نوع کاربردی آنالوگ و دیجیتال یافت می شوند که مدل آنالوگ آنها بسیار قدیمیست. مولتی متر های دیجیتال و دیتالاگر امروزه در انواع مختلف همراه با  قابلیت ها و لوازم جانبی متنوع با برند های معتبری نظیر فلوک آمریکا، هیوکی و کیوریتسو ژاپن و یونیتی چین و … تولید می شوند در ادامه با چند مدل از این تجهیزات آشنا خواهیم شد.

مولتی متر دیجیتال

مولتی متر دیجیتال در تعریف کلی ابزاری جهت اندازه گیری کمیت‌ های الکتریکی است که مقادیر اندازه گیری شده را به صورت ارقام  بر روی صفحه نمایش کریستالی یا سون سگمنتی نمایش می دهد.

جهت دانلود فایل آموزش فارسی کار با مولتی متر دیجیتال بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 PDF آموزش فارسی کار با مولتی متر دیجیتال

در شکل زیر یک نمونه  ارزان قیمت از مولتی متر دیجیتال قابل حمل  کمپانی UNT نمایش داده شده است.

uni-t-UT-210E-مولتی متر دیجیتال

مولتی متر انبری

مولتی متر انبری یا کلمپ متر دیجیتال یکی دیگر از انواع مولتی متر های دیجیتال می باشد که با استفاده از خواص القایی سیم های حمل جریان پارامتر های الکتریکی را اندازه گیری می کند. نحوه کار آن این گونه است که اگر سیم حامل جریان را بین چنگک یا کلمپ این مولتی متر قرار دهیم ، مولتی متر مقدار جریان گذرنده از سیم را بر اساس میدان مغناطیسی حول سیم نمایش می‌دهد . این کلمپ متر ها برای اندازه گیری جریان های بالا یا اندازه گیری آنی جریان و دیگر پارامتر ها بدون جدا کردن مدار یا شبکه از بار و منبع تغذیه استفاده می شوند برای دریافت فایل و آموزش کامل کار با مولتی متر کلمپی فلوک Fluke 376 FC به صفحه زیر مراجعه کنید.                                                 آموزش فارسی کار با مولتی متر انبری دیجیتال فلوک 376FC

 

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید

فیلم آموزش کار با مولتی متر دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *